headerphoto


 Complimenten - home  Complimenten - intro  Complimentenboek  Complimentenkalender  Complimentenkaart  Gastenboek  Compliment in de media  Reacties en recensies  Complimentendag  Complimenten kunst  Complimenten moeilijk?  Complimenten relaties  Compliment - levensstijl  Twaalf complimenten  Complimentencultuur  Complimenten krijgen  Geloofwaardige pluimen  Zelf waardering krijgen  Gewaardeerd worden  Goed leren luisteren  Complimenten op straat  Complimentenlied  Validation  Complimenten links  Frank van Marwijk  Hans Poortvliet  Boekwinkels  Cadeautip
 


bol.com Partner


Jippie, hij is er weer!

Het groot complimentenboek



  Bekijk de preview
We laten je met trots weten dat er (na herhaalde verzoeken) op 11 juli 2017 een geheel vernieuwde druk van Het groot complimentenboek is verschenen.

Het boek kreeg veel aandacht in de media (Lees hier) en ontving positieve recensies en reacties van lezers (Lees hier).

Bestel dit boek bij Bol.com of Managementboek.nl

Het einde van de crisis?


Recente berichtgevingen over de economische situatie vertellen ons dat we het de komende jaren flink zullen gaan voelen in onze portemonnee. Als we dan tenminste nog een baan hebben, want ook dat is onzeker. Toch schrikken we steeds minder van zulk nieuws. Nederland is een beetje crisismoe. Het lijkt wel of we de moed hebben opgegeven en niet meer geloven in verbetering. En zo zijn we behalve in een economische crisis ook nog beland in een mentale crisis. Beide crises vinden hun oorsprong in een vertrouwenscrisis. We hebben niet alleen weinig vertrouwen en waardering in banken, regeringen en landen. We hebben ook het geloof verloren in onszelf en in de mensen om ons heen. We voelen ons machteloos.

We hebben elkaar hard nodig
Volgens de bekende lichaamstaalexpert Frank van Marwijk, schrijver van de bestseller Manipuleren kun je leren en waarderingsexpert Hans Poortvliet, initiatiefnemer van de Nationale Complimentendag is één crisis wel genoeg. Juist in tijden van onzekerheid hebben mensen elkaar hard nodig. Oprechte aandacht, erkenning en waardering voor elkaar draagt bij aan een hernieuwd vertrouwen. Het gaat niet alleen om opmerkzaamheid. Het gaat ook om het openstaan voor wat belangrijk is voor anderen en daar waardering voor laten blijken. Dit leidt niet alleen tot meer vertrouwen, maar ook tot beter begrip voor elkaars denkwijze.

Kritiek of aanmoediging?
De tijd dat we elkaar alleen afkraken en bekritiseren moet voorbij zijn. Waardeer en je krijgt meer! Hoe zouden sporters presteren als we hen vanaf de zijlijn alleen toeroepen wat ze slecht doen? We kunnen hun beter aanmoedigen voor het beste resultaat. En zo werkt het ook voor je kinderen op school, je partner thuis en je collega's op het werk. Geef hen vaker een compliment en ze zullen zich erkend voelen voor wie ze zijn en wat ze doen. En dit leidt tot een betere onderlinge verstandhouding, meer begrip voor elkaar en een sterkere motivatie. Mark Rutte en Diederik Samson hebben dat al begrepen: richt je niet op wat je onderscheidt, maar op wat je verbindt. Als we elkaar aanvullen en waarderen zullen we het meest bereiken.

Alle geheimen van het compliment
Ieder mens heeft het nodig om gewaardeerd te worden, zowel zakelijk als privé. Toch kost het ons vaak moeite om het goede in anderen te zien en oprechte complimenten uit te spreken. Ook vinden we het lastig om een compliment in ontvangst te nemen. Van Marwijk en Poortvliet schreven daarom Het groot complimentenboek. In dit 288 bladzijden dikke, rijk geïllustreerde boek onthullen zij alle geheimen van het compliment. Het boek staat vol praktische voorbeelden, achtergronden, quotes, tips en doordenkers over waardering. Verder bevat het ruim veertig interviews met diverse professionals over hun mooiste compliment.

Privé of op het werk
Het groot complimentenboek, het meest uitgebreide boek over waardering ooit geschreven, is een inspirerend werk dat bijdraagt aan een meer positieve en effectieve benadering van mensen in het bedrijfsleven, in de politiek, in het onderwijs, binnen relaties en in de opvoeding. Een aanrader voor iedereen die wil motiveren, inspireren en gelukkig wil leven.

Het boek vertelt ons:
  • waarom wij 'snakken' naar waardering
  • waarom wij zo'n moeite hebben met het geven van complimenten
  • wat het belang en effect is van regelmatige positieve aandacht
  • hoe je complimenten niet moet geven en hoe je dat wel moet doen
  • hoe je complimenten van anderen ontvangt
  • hoe je van complimenteren een tweede natuur maakt

tekst: Frank van Marwijk.
© Bodycom Lichaamscommunicatie


Het groot complimentenboek

Het is heerlijk als iemand je laat weten dat je er goed uitziet, dat je een bijzondere prestatie hebt geleverd of dat je veel voor hem of haar betekent. Complimenten zijn altijd welkom, maar waarom zijn we er dan zo zuinig mee? Ontdek hoe je thuis en op het werk mensen kunt waarderen met originele, oprechte complimenten.

Hoe geef je een goed compliment? Welke valkuilen moet je vermijden bij het geven van complimenten? Hoe neem je complimenten in ontvangst? Geen vraag blijft onbeantwoord in dit veelzijdige boek. Ontdek de kracht van waardering en maak van complimenteren je tweede natuur.

De bekende lichaamstaaldeskundige Frank van Marwijk (auteur van de bestseller Manipuleren kun je leren) en waarderingsexpert Hans Poortvliet hebben samen een uniek en prachtig vormgegeven boek geschreven over een van de meest onderschatte aspecten van de menselijke psychologie.

Bestellen:
Bij Bol.com
Bij Managementboek.nl


Meer informatie

Als je belangstelling hebt voor een presentatie over het toepassen van complimenten binnen je bedrijf of vereniging dan geven wij daar graag meer informatie over.

Frank van Marwijk
www.lichaamstaal.nl
E:
T:: 06 - 160 24 219
Hans Poortvliet
www.waarderingsmanagement.nl
E:
T: 06 - 502 06 297

    

Vorige pagina Volgende pagina


Boeken op onderwerp:
compliment
complimenten
waardering
waarderend onderzoeken
luisteren





Nieuw!!
Doe niet zo moeilijk
De kunst van het relativeren
Doe niet zo moeilijk - de kunst van het relativeren

Dit nieuwe boek van Frank van Marwijk is nu alvast te reserveren.

Reserveren bij:
Managementboek.nl
Bol.com

Meer over relativeren